2010. november 17., szerda

Pillinger Eszter "Max által illusztrált sorozatokat vettem meg.."

Kedves Mindenki!
 
Sajnálom, hogy nem lehettem ott a megemlékezésen!
Küldök én is képet Csabáról, az 1984.05.02.-i osztálykiránduláson készült.
 
Számomra is kedves emlék Csaba megannyi villanása az "Ökördiné-Voldemort" korszak szörnyűséges 4 éve alatt.
 
 
Örökre emlékezni fogok Paróczai tarárnő döbbent arcára, mikor a 4. évfolyam tavaszán szövegolvasási feladat során kiderült, hogy Csaba 8 évi megfeszített orosztanulás után sem ismeri az orosz ÁBC nagybetűit, melyből semmilyen téves következtetést nem szabad levonni Csaba intellektusáról, hiszen az Ő más irányú fantasztikus qualitásai igazolták lezser és eredeti életfelfogását.
 
 
 
A negyedikes irodalomórák egyikén Szakál tanár úr (Mi volt a rendes neve, emlékszik valaki?!) József Attila költészetének varázsát próbálta a szokásos dögunalom irodalomórák egyikén elénk tárni, és a költői kép illusztrálására "Az este már fák közt markolász..." kezdetű versrészlettel igyekezett megvilágítani a határozószó, mint mondatbeli alany nyelvi gyönyörűségét.
 
Mikor eltompult tekintetünket látva megkérdezte, hogy szólna ez a mondat normál nyelvtani szerkezettel, Csaba csípőből válaszolt: "Az este már a fák közt markolász...... a részeg."
 




 
 
A 90'-es években Magyarországon beindult a fantasy könyvek kiadása. A könyvesboltokban kíváncsiságból én is kézbe vettem ezeket a műveket. A Csaba tervezte borítók és könyvillusztrációk messze kiragyogtak a többi hasonló tartalmú kiadvány közül. És mivel sem a szerzőket, sem a történeteket nem ismertem, magától értetődő volt, hogy Max által illusztrált sorozatokat vettem meg, és nem csalódtam bennük.
Most már ezek is emlékek.
 
Vigyázzunk egymásra és magunkra,
Sziasztok,
Pillinger Eszter

Nincsenek megjegyzések: